Marta Micolau: 'La gent ha de ser conscient que el comerç local es manté amb l'ajuda de tots'
La propietària de l'administació de loteria de Martorelles serà la nova presidenta de l'Associació de Comerciants
Marta Micolau, propietària de l'administració de loteria Maite de Martorelles, serà la nova presidenta de l'Associació de Comerciants del poble. La martorellesenca, que regenta l'establiment juntament amb el seu marit, el José María López, des del 2008 -abans ho feia la seva mare-, explica que la idea de revifar l'Associació de Comerciants va sorgir de la "necessitat" per reactivar el comerç local.
Segons Micolau: "La gent ha de donar valor a la marca Martorelles, s'ha d'estimar el poble i fer-hi vida. Si no fem res perquè es quedin aquí i no vagin a fer les compres fora de la població, acabarà sent un poble dormitori", declara la comerciant. Així mateix, assegura que vol "un Martorelles viu amb les associacions, el comerç i els carrers plens de gent".
Actualment, al capdavant de l'entitat hi ha 9 persones, les quals s'encarregaran de donar un impuls al projecte amb el suport de l'Ajuntament, a través de la regidoria de Comerç. De fet, el govern local posa a la seva disposició una empresa que s'encarregarà d'assessorar i acompanyar els comerciants durant el primer any de vida de l'Associació.
Tot i que l'associació encara es troba en tràmits de constitució, els integrants de la nova junta es mostren disposats a donar un impuls al comerç local: "Ens ho hem agafat amb molta il·lusió i moltes ganes. A part de la necessitat, ens fa il·lusió que la cosa es reverteixi i millori", esmenta qui serà la nova presidenta.
Amb tot, Micolau assegura que no volen córrer: "Tenim ganes de començar, però no podem fer-ho de qualsevol manera". De fet, encara no han iniciat la captació de socis, ni tenen previstes les quotes per formar-ne part. "Volem tenir alguna cosa a oferir abans de començar a buscar socis", diu Micolau qui, tanmateix, explica que el que sí que han fet és començar a formar-se per poder promocionar els seus establiments a través de la xarxa social Instagram.
Preocupats pels tancaments de botigues
Tot i la disposició dels comerciants, la presidenta assegura que els preocupa el tancament recent de locals emblemàtics, com Can Galí. Així mateix, admet que per tal de revertir la situació, no només els manquen aparcaments: "Es tracta de poder trobar varietat de serveis". També considera que cal fer un "passeig amable", sense cotxes, que convidi als veïns a passejar i a comprar.