L'Ateneu programa formacions sobre cooperativisme i comunicació
La sessió de dimecres serà a La Tramolla de Mollet i la de dijous, al Kaliu de Lliçà de Vall
L'Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental programarà dues formacions presencials la setmana vinent, una sobre cooperativisme i l'altra sobre comunicació.
La primera sessió tindrà lloc dimecres d'11 h a 13 h a La Tramolla de Mollet (carrer de Santa Bàrbara, 5). Es tracta de la formació Cooperem per viure millor: una introducció a l’ESS i el cooperativisme, adreçada a emprenedores vinculades a diferents espais associatius de Mollet del Vallès, a projectes en funcionament sota valors afins però no identificades com a Economia Social i Solidària (ESS) i a persones interessades particularment.
"'Una altra economia és possible…'. No! Una altra economia ja existeix. També a Mollet i al Baix Vallès, i volem donar-li impuls!", apunten des de l'Ateneu Cooperatiu. Els objectius principals de la sessió són donar a conèixer l’Ateneu Cooperatiu i els seus serveis per tal de vehicular les necessitats d’acompanyament del col·lectiu d’emprenedores; donar a conèixer els valors de l’ESS i el cooperativisme i generar un relat compartit i un sentiment de pertinença sota aquests valors; i generar un espai de coneixença i de foment de la intercooperació entre les participants.
La formació és gratuïta, però cal inscriure's prèviament i serà impartida pel Marc Fernández, tècnic de l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental.
'La comunicació: estratègia, aventura i transformació!'
La segona proposta formativa serà l'endemà dijous de 10 h a 12 h al Casal de Joves el Kaliu de Lliçà de Vall (passeig de l'Església, 1). En aquest cas, l'Agència Talaia impartirà la sessió anomenada La comunicació: estratègia, aventura i transformació!, adreçada a persones d’entitats, cooperatives, col·lectius o moviments populars amb neguit comunicatiu pel que fa als seus projectes.
Els principals objectius de l'activitat són: entendre la comunicació com un eix transversal al nostre projecte; assumir les bases més teòriques per poder posar en pràctica una comunicació dirigida; acotar objectius, públics, canals i missatges; conèixer exemples i experiències d’una comunicació transformadora; i conèixer eines i facilitats.
La formació és gratuïta, però cal inscriure's prèviament.
Altres formacions en línia programades
A banda d'aquestes dues sessions presencials, l'Ateneu Cooperatiu ja ha anunciat dues formacions en línia per al mes de maig. Una d'elles és Eines i estratègies per a una bona captació de fons privats, que s'impartirà en dues sessions el dimarts 3 i el dijous 5 de maig de 10 h a 12 h. L'altra formació en línia és Intercooperació: el nostre ADN i una oportunitat per ser més fortes, el dijous 19 de maig de 16 h a 18 h.