Martorelles implantarà un sistema audiovisual d'actes per eliminar el paper dels plens municipals

La proposta preveu agilitzar el treball administratiu i millorar el seguiment que la ciutadania i els regidors facin dels plens

Política

Martorelles implantarà un sistema audiovisual d'actes per eliminar el paper dels plens municipals
Martorelles implantarà un sistema audiovisual d'actes per eliminar el paper dels plens municipals

El ple de Martorelles ha aprovat implantar un sistema audiovisual per elaborar i gestionar les actes de les sessions del plenari municipal de l'Ajuntament. El nou sistema, denominat Videoactes, preveu agilitzar el treball administratiu i millorar el seguiment de les sessions que facin tant la ciutadania com els regidors. 

Entre altres qüestions, el nou sistema servirà per millorar l’accés dels regidors a la informació prèvia del ple i a la ciutadania perquè podrà seguir el ple en directe i també a posteriori: "A més a més, també implica una millora administrativa, ja que actualment les actes dels plens es transcriuen a mà a partir de la gravació d’aquests i és quan feina que ocupa dues jornades laborals d’una treballadora municipal",  apuntava el regidor de Comunicació i Tecnologies i Innovació, Roger Parera, qui va ser l'encarregat d'explicar el punt al ple.

Segons Parera, el canvi "respon a l’aposta que l’ajuntament fa per la digitalització". El sistema s'instal·larà a la sala de plens de l'ajuntament i comptarà amb una càmera i 13 micròfons, juntament amb els dispositius d'emmagatzematge. La previsió del consistori és que el sistema comenci a funcionar en el moment que els plens tornin a celebrar-se a l'Ajuntament, ja que ara com ara, per motius sanitaris, es fan des del Celler. 

La implantació d'aquest sistema es va aprovar aquest dilluns durant el ple amb el suport de totes les forces polítiques amb representació al plenari.

Què s'entén per videoacta?

L’acta audiovisual o videoacta es defineix com un document electrònic i multimèdia, que consta entre altres elements, d'una acta, és a dir, un document escrit amb dades com el lloc, data i hora de la celebració de la sessió; caràcter ordinari o extraordinari; assistents i membres que s’haguessin excusat i contingut dels acords amb expressió del sentit del vot dels membres presents.

També inclou un document audiovisual o vídeo que conté la gravació en vídeo de tot el que ha succeït durant la sessió amb suport d’àudio i imatges (en aquest document apareix la literalitat de les intervencions de cada un dels intervinents), així com la signatura electrònica d’ambdós documents per les persones que ocupin el lloc de titular de la Secretaria i de l’Alcaldia.

 

Edicions locals