Salut començarà a vacunar a residències amb la segona dosi a partir de dimecres
Fins al diumenge, al Baix Vallès s'han vacunat amb la primera dosi 2.250 persones
El Departament de Salut ha anunciat que a partir de dimecres començarà a administrar la segona dosi de la vacuna de la Covid-19 a les residències de gent i gran, hospitals i centres d'atenció primària de la Regió Sanitària Metropolitana Nord.
El Departament de Salut ha vacunat fins ara a la Regió Sanitària Metropolitana Nord un total de 36.250 persones: 9.608 residents i 26.642 professionals sanitaris, tant de residències com d’hospitals i centres d’atenció primària. Aquests col·lectius són els considerats prioritaris en la primera etapa de vacunació.
Al Baix Vallès, fins aquest diumenge s'ha administrat la primera dosi de la vacuna a 2.250. Les primeres injeccions de la segona dosi a la zona es podran començar a administrar a finals de mes, ja que la segona dosi es pot posar a partir dels 21 dies de l'administració de la primera.
Al conjunt de la regió sanitària, la vacunació va començar el 27 de desembre per una residència de Sabadell, de manera que l'administració de la segona dosi també començarà per la cocapital del Vallès Occidental, aquest dimecres.
En total, la Metropolitana Nord compta amb 5 equips vacunadors que han anat desplegant progressivament la campanya de vacunació a les residències del territori. Anna Aran, gerent de la Regió Sanitària Metropolitana Nord, assegura que “s’ha fet un gran esforç per vacunar al més aviat possible els residents i professionals de les residències perquè aquesta és la mesura que ens ha de permetre combatre la pandèmia i retornar la normalitat als centres”.