El director dels FGC aposta per mantenir els peatges propers a Barcelona perquè mantenen una 'funció reguladora' del trànsit
Pere Calvet considera que la seva supressió afavoriria l'ús del transport privat
Mollet del Vallès, Roca del Vallès, la
El director general de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Pere Calvet, ha assegurat aquest dimarts que treure els peatges propers a Barcelona que en menys d'un any finalitzen la seva concessió (C-32, C-33 i AP-7) "no seria el més adequat" ja que es perdrà la "funció reguladora" que fan del trànsit d'accés a la ciutat.
Calvet ha admès que malgrat que els peatges han sigut una "font de crítica" en comparació a altres capitals de l'Estat, la seva supressió pot afavorir el transport privat i relegar el transport públic. En una conferència telemàtica organitzada per Intermedia, el director general de FGC ha reiterat que viatjar en transport públic és segur i que hi ha diversos estudis en diferents països del món que certifiquen que no és una font de contagis de la covid-19.
"Si el que volem és reduir el nombre de vehicles que entren o surten, sembla que l'eliminació de peatges no vagi en aquesta direcció, sobretot quan no tinguin (els usuaris) alternativa de millor qualitat de transport públic", ha argumentat Calvet, que tem "un cert canvi" de tendència i que els ciutadans optin pel transport privat en veure que es poden estalviar "un o dos" euros de peatge en l'entrada i sortida de Barcelona. En aquest sentit, està previst que el pròxim 31 d'agost, quedi alliberada l'AP-7 fins a La Jonquera, per una banda, i la C-32, al Maresme, i la C-33, a l'altura de Mollet del Vallès, vies que són titularitat de la Generalitat, per l'altra.
Com a exemple d'aquest canvi de tendència, Pere Calvet ha poat l'exemple de la Xina, on ha dit que han augmentat "enormement" la venda de vehicles privats un cop ja tenen sota control la pandèmia. El director general de Ferrocarrils ha recordat que cada dia hi ha un milió de desplaçaments d'entrada i sortida de la ciutat i que per treure'n una part caldria "crear un nou FGC", tenint en compte que cada dia la companyia trasllada uns 350.000 viatgers. Per aquest motiu, considera que la mobilitat entre Barcelona i la regió metropolitana és "la gran assignatura pendent".
No ho seria en canvi, ha dit, la mobilitat entre Barcelona i les altres ciutats, ja que ha pronosticat un major ús dels trens per a trajectes de mitja d'unes quatre hores en detriment de l'avió, en línia amb el que s'està produint a Suècia i França, i tenint en compte que a l'Estat ja es trobarà en un escenari d'alta velocitat liberalitzat que s'hauria de traduir en preus més competitius. Aquest és l'escenari que Calvet espera que es vagi consolidant el 2023, any que Barcelona acollirà el congrés mundial del transport públic organitzat per l'UITP i que ell presideix.
Com a exemple d'aquest canvi de tendència, Pere Calvet ha poat l'exemple de la Xina, on ha dit que han augmentat "enormement" la venda de vehicles privats un cop ja tenen sota control la pandèmia. El director general de Ferrocarrils ha recordat que cada dia hi ha un milió de desplaçaments d'entrada i sortida de la ciutat i que per treure'n una part caldria "crear un nou FGC", tenint en compte que cada dia la companyia trasllada uns 350.000 viatgers. Per aquest motiu, considera que la mobilitat entre Barcelona i la regió metropolitana és "la gran assignatura pendent".
No ho seria en canvi, ha dit, la mobilitat entre Barcelona i les altres ciutats, ja que ha pronosticat un major ús dels trens per a trajectes de mitja d'unes quatre hores en detriment de l'avió, en línia amb el que s'està produint a Suècia i França, i tenint en compte que a l'Estat ja es trobarà en un escenari d'alta velocitat liberalitzat que s'hauria de traduir en preus més competitius. Aquest és l'escenari que Calvet espera que es vagi consolidant el 2023, any que Barcelona acollirà el congrés mundial del transport públic organitzat per l'UITP i que ell presideix.