Queixes d'alguns abonats de Martorelles per errors en la factura de l'aigua del tercer trimestre

Sorea ha emès un comunicat en què agafa el compromís de revisar totes les reclamacions que els usuaris facin

L’Ajuntament de Martorelles, arran de les reclamacions que han traslladat diferents veïns i veïnes, ha detectat un error en la facturació del tercer trimestre de l’aigua d’alguns abonats. Aquesta situació que també s’ha donat en altres municipis, es deu al fet que la companyia Sorea no hagués pogut fer les lectures dels comptadors durant la fase 1 de l'estat d'alarma (entre finals de maig i principis de juny) i per tant, apliqués en les factures el consum del mateix període del 2019.

Segons l'Ajuntament, amb la lectura de finals d’agost, principi de setembre (tercer trimestre), s’ha regularitzat el consum, ara sí amb valors reals (no estimats). 

Amb tot, Sorea ha emès un comunicat en què agafa el compromís de revisar totes les reclamacions que els usuaris facin i ha habilitat diferents canals per a poder sol·licitar la revisió de les factures. Així, per consultes i per demanar cita prèvia es pot fer trucant al 934 953 540  o al 900 405 070 (laborables de 8 a 21 h). També es pot fer el tràmit online.

Sistema tarifari per trams

Tal com es recorda des del consistori, a Martorelles, com molts altres municipis, el sistema tarifari és per trams. Amb l’objectiu d’incentivar el consum responsable d’un bé escàs com l’aigua, es va fixar l’any 1965 un sistema tarifari que penalitza els grans consums. Així  d'acord amb la tarifa actual de l’any 2014 els 30 primers metres cúbics facturats (10 m³ mensuals) es paguen a 0,57 €/ m³ i els consums a partir dels 60 (20 mensuals) es paguen a 2,06 €/m³.

Passa el mateix amb el Cànon de l’Aigua que la Generalitat de Catalunya aplica en la mateixa factura. El cànon és un tribut amb un esquema tarifari de trams de consum, així els 27 primers metres cúbics (9 mensuals) s’aplica el tipus reduït de 0,49 €/m³ mentre els consums superiors als 54 m³ (18 mensuals)  el tipus és de 4,54 euros. Pràcticament la tarifa reduïda multiplicada per 10.

Des de l'Ajuntament exposen que "ha passat en alguns usuaris que la regularització feta a la factura de setembre i tenint en compte que durant el confinament els consums han estat superiors, els metres cúbics facturats han fet que els preus aplicats en aquesta siguin en molts casos els dels trams superiors de la tarifa distorsionant els imports habituals que han pagat aquests usuaris".

 

Edicions locals